dimarts, 5 de març del 2013

Creativitat i esport



“UNA HISTÒRIA D’ÈXIT”
Text: Dimas Gonzalbo
Edició: Eva Frías
Fotografia: Ana Millan

David Tito, director creatiu de l’empresa Sra. Rushmore, va oferir un acte a la Facultat de Comunicació Blanquerna, explicant el naixement de la  institució a la que pertany.
Rushmore va tenir un naixement molt curiós,  tenint  en compte que el nom de l’empresa prové d’un antic anunci de Pepsi,  dissenyat pels dos fundadors de l’empresa: Roberto Lara i Miguel García Vizcaíno.
L’acte va ser molt dinàmic, ja que Tito ho va acompanyar amb exemples d’anuncis que demostren les diferents etapes que ha viscut  l’empresa. Tots els espots eren  diferents entre ells, però mantenien un punt en comú, que tots s’estructuraven entorn a l’esport.
Amb la fundació de la nova empresa, Sra. Rushmore, es van perdre tots els antics clients i van haver de començar de nou. Va començar mostrant un seguit d’anuncis d’un equip de futbol, en concret l’Atlètic de Madrid. Els primers tenien un to pessimista, dels quals els seguidors no estaven gaire satisfets.  Després van crear un tipus d’anuncis diferents,  canviant totalment la temàtica. D’aquesta manera van donar peu als “colchoneros” per la voluntat de creure en el seu club i augmentar el nombre de socis.
A partir d’aquí, l’empresa va tenir la oportunitat de treballar en anuncis per Mahou, des del 2001 fins a l’actualitat. Va ser un dels majors èxits de l’empresa, sobretot quan Mahou va voler preparar un anunci per si España guanyava l’Eurocopa del 2008. Van aconseguir, gràcies al conveni publicitari de Mahou amb Iker Casillas -porter de la selecció espanyola de futbol- , crear un espot que va donar la volta al món.
Després va arribar Coca-Cola; “Una de les empreses més dures, perquè saps que tot el que t’exigirà és dur”. Coca-Cola els hi va obrir les portes  per fer la publicitat de les olimpíades de Pekín, a més d’oferir-los presentar-se a un concurs juntament amb altres empreses, del qual en van sortir vencedors. Estan molt orgullosos del treball que van realitzar, ja que van aconseguir transmetre el doble significat de la raça humana, la faceta dels valors, l’esforç i el potencial físic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada