“UNA HISTÒRIA D’ÈXIT”
Text: Dimas Gonzalbo
Edició: Eva Frías
Fotografia: Ana Millan
David Tito, director creatiu de l’empresa Sra. Rushmore, va oferir un
acte a la Facultat de Comunicació Blanquerna, explicant el naixement de la institució a la que pertany.
Rushmore va tenir un naixement molt curiós,
tenint en compte que el nom de
l’empresa prové d’un antic anunci de Pepsi,
dissenyat pels dos fundadors de l’empresa: Roberto Lara i Miguel García
Vizcaíno.
L’acte
va ser molt dinàmic, ja que Tito ho va acompanyar amb exemples d’anuncis que
demostren les diferents etapes que ha viscut
l’empresa. Tots els espots eren diferents entre ells, però mantenien un punt
en comú, que tots s’estructuraven entorn a l’esport.
Amb
la fundació de la nova empresa, Sra. Rushmore, es van perdre tots els antics
clients i van haver de començar de nou. Va començar mostrant un seguit
d’anuncis d’un equip de futbol, en concret l’Atlètic de Madrid. Els primers tenien
un to pessimista, dels quals els seguidors no estaven gaire satisfets. Després van crear un tipus d’anuncis
diferents, canviant totalment la
temàtica. D’aquesta manera van donar peu als “colchoneros” per la voluntat de
creure en el seu club i augmentar el nombre de socis.
A
partir d’aquí, l’empresa va tenir la oportunitat de treballar en anuncis per
Mahou, des del 2001 fins a l’actualitat. Va ser un dels majors èxits de
l’empresa, sobretot quan Mahou va voler preparar un anunci per si España
guanyava l’Eurocopa del 2008. Van aconseguir, gràcies al conveni publicitari de
Mahou amb Iker Casillas -porter de la selecció espanyola de futbol- , crear un espot
que va donar la volta al món.
Després
va arribar Coca-Cola; “Una de les empreses més dures, perquè saps que tot el
que t’exigirà és dur”. Coca-Cola els hi va obrir les portes per fer la publicitat de les olimpíades de
Pekín, a més d’oferir-los presentar-se a un concurs juntament amb altres
empreses, del qual en van sortir vencedors. Estan molt orgullosos del treball
que van realitzar, ja que van aconseguir transmetre el doble significat de la
raça humana, la faceta dels valors, l’esforç i el potencial físic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada