dimecres, 6 de març del 2013

El valor del patrocini esportiu


Per què un patrocini de 360º?

Redacció: Dimas Gonzalbo
Edició: Ana Millán


Avui dia, les marques aprofiten els seus ambaixadors per a diverses funcions. Els pilots de moto, com Àlex Crivillé, fan tot tipus d’esdeveniments; des de vendre productes mitjançat la seva imatge, fins a incentivar treballadors d’una fàbrica.

Mariona Julià, Trade & Manager de Puma i David Martínez Pato, Press & Public Relation Manager de Repsol, van explicar les diferents postures d’un pilot davant un patrocinador. D’una banda trobem el pilot pro-actiu, aquell que busca patrocinis per poder participar en les curses i pagar les despeses. Aquells pilots joves que comencen en el món del motociclisme, pilots amb els quals és molt senzill treballar, no posen pegues i accepten tot el que se’ls demana. Per altra banda, trobem els pilots reactius, aquells que ja han aconseguit ser coneguts, han adquirit fama al llarg de la seva carrera i és feina dels patrocinadors buscar-los.
Crivillé assegura que un sponsor té punts positius pel pilot, com tenir la tranquil·litat de comptar amb una empresa al darrere que es preocupi per la teva imatge i que la reforci; però també punts negatius com l’obligació de cobrir un seguit d’actes que t’organitza l’sponsor o anar a qualsevol país a patrocinar una marca.
No obstant això, cal fer també una petita menció a les noves tecnologies com Facebook i Twitter. Un tema d’actualitat amb diverses cares com la idea que Martínez assegurava: “Qualsevol persona que vagi pel carrer avui dia pot ser un periodista”. O la de Julià, a qui aquestes eines tecnologiques li serveixen per portar un seguiment actualitzat dels seus ambaixadors, mitjançant fotos on pot observar si la seva vestimenta és o no l’adequada i també, saber si surten de festa o altres detalls rellevants de la seva vida privada.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada