Per què un patrocini de 360º?
Redacció: Dimas Gonzalbo
Edició: Ana Millán
Avui dia, les marques aprofiten els seus ambaixadors per a diverses
funcions. Els pilots de moto, com Àlex Crivillé, fan tot tipus d’esdeveniments;
des de vendre productes mitjançat la seva imatge, fins a incentivar treballadors
d’una fàbrica.
Mariona Julià, Trade & Manager de Puma
i David Martínez Pato, Press & Public
Relation Manager de Repsol, van
explicar les diferents postures d’un pilot davant un patrocinador. D’una banda
trobem el pilot pro-actiu, aquell que busca patrocinis per poder participar en
les curses i pagar les despeses. Aquells pilots joves que comencen en el món
del motociclisme, pilots amb els quals és molt senzill treballar, no posen
pegues i accepten tot el que se’ls demana. Per altra banda, trobem els pilots
reactius, aquells que ja han aconseguit ser coneguts, han adquirit fama al
llarg de la seva carrera i és feina dels patrocinadors buscar-los.
Crivillé assegura que un sponsor té punts
positius pel pilot, com tenir la tranquil·litat de comptar amb una empresa al
darrere que es preocupi per la teva imatge i que la reforci; però també punts
negatius com l’obligació de cobrir un seguit d’actes que t’organitza l’sponsor
o anar a qualsevol país a patrocinar una marca.
No obstant això, cal fer també una petita menció
a les noves tecnologies com Facebook
i Twitter. Un tema d’actualitat amb
diverses cares com la idea que Martínez assegurava: “Qualsevol persona que vagi
pel carrer avui dia pot ser un periodista”. O la de Julià, a qui aquestes eines
tecnologiques li serveixen per portar un seguiment actualitzat dels seus
ambaixadors, mitjançant fotos on pot observar si la seva vestimenta és o no
l’adequada i també, saber si surten de festa o altres detalls rellevants de la
seva vida privada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada