La cara de darrere
Redacció: Ana Millán
Edició: Maria Prats
La televisió no només és allò que l’espectador veu, darrere hi ha molt més.
Comencem
amb Ester Calatayud que ens parla dels ideals de ESPN Channel, un canal d’esports
dedicat a la història i la passió de l’esport
i, que proposa els millors moments de l’esport amb una barreja de programació de
partits, resums, perfils i documentals esportius. Ester Calatayud, centra el
seu discurs en “la idea”, i ens explica que el més
important és fer una investigació detallada de les tendències
i, sobretot, lligar el projecte a un nom
conegut que ajudi a promocionar-lo. No obstant, s’ha d’aprofitar l’interès
que generen els grans esdeveniments com els festivals: “Els festivals serveixen
per donar a conèixer el producte a nivell més
artístic.
És
una finestra perquè els professionals del sector coneguin allò que
s’està
fent. És un
mercat. Compra i venda”, diu Calatayud. A més, ens mostra un ampli
ventall dels formats que més interessen a les televisions: top 10,
concursos, perfils, noticies, magazines, interactius i documentals, que és el
format amb més èxit i que actualment està tenint
més
cabuda entre el públic. No obstant, el format no ho és
tot, ja que la plataforma també és un element important dins d’aquest
món i,
actualment, la plataforma VoD (Internet) és el futur de la televisió.
Però tot
aquest procés necessita una finançament; una de les maneres
més
característiques
són la
coproducció i els espònsors i promotors.
D’altra
banda, Bàrbara
Destefanis, directora de Nikita Distribution, ens parla dels festivals com a
manera de promocionar i donar a conèixer productes. “L’era del distribuïdor
tradicional s’ha acabat, tot això ha canviat. El públic
escull allò que vol, interactua i s’apropa
més al
producte desitjat”, menciona. No obstant això,
també parla
dels problemes de drets que normalment ens trobem, tant econòmicament
com per l’expansió d’aquests.
“El
fet de saber que el productor té els drets és el més
important”,
ens diu Destefanis.
“Per
TV3 el món
dels esports sempre ha estat molt important. L'esport forma part de l’ADN
de la cadena” diu Josep M. Farràs, cap d’esports de TVC. Parla de la importància
del directe en l’esport, ja que és el moment més important i vibrant per l’espectador.
A més
del format documental com a format de gran rellevància.
Finalment, ens remarca els dos aspectes negatius d’aquest:
els diners i els drets, ja que l’accés als darrers és molt difícil.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada