dijous, 7 de març del 2013

La distribució dels continguts esportius



La cara de darrere

 Redacció: Ana Millán
 Edició: Maria Prats
La televisió no només és allò que lespectador veu, darrere hi ha molt més.

Comencem amb Ester Calatayud que ens parla dels ideals de ESPN Channel, un canal desports dedicat a la història i la passió de lesport i, que proposa els millors moments de lesport amb una barreja de programació de partits, resums, perfils i documentals esportius. Ester Calatayud, centra el seu discurs en la idea, i ens explica que el més important és fer una investigació detallada de les tendències i,  sobretot, lligar el projecte a un nom conegut que ajudi a promocionar-lo. No obstant, sha daprofitar linterès que generen els grans esdeveniments com els festivals: Els festivals serveixen per donar a conèixer el producte a nivell més artístic. És una finestra perquè els professionals del sector coneguin allò que sestà fent. És un mercat. Compra i venda, diu Calatayud. A més, ens mostra un ampli ventall dels formats que més interessen a les televisions: top 10, concursos, perfils, noticies, magazines, interactius i documentals, que és el format amb més èxit i que actualment està tenint més cabuda entre el públic. No obstant, el format no ho és tot, ja que la plataforma també és un element important dins daquest món i, actualment, la plataforma VoD (Internet) és el futur de la televisió. Però tot aquest procés necessita una finançament; una de les maneres més característiques són la coproducció i els espònsors i promotors.

Daltra banda, Bàrbara Destefanis, directora de Nikita Distribution, ens parla dels festivals com a manera de promocionar i donar a conèixer productes. Lera del distribuïdor tradicional sha acabat, tot això ha canviat. El públic escull allò que vol, interactua i sapropa més al producte desitjat, menciona. No obstant això, també parla dels problemes de drets que normalment ens trobem, tant econòmicament com per lexpansió daquests. El fet de saber que el productor té els drets és el més important, ens diu Destefanis.

Per TV3 el món dels esports sempre ha estat molt important. L'esport forma part de lADN de la cadena diu Josep M. Farràs, cap desports de TVC. Parla de la importància del directe en lesport, ja que és el moment més important i vibrant per lespectador. A més del format documental com a format de gran rellevància. Finalment, ens remarca els dos aspectes negatius daquest: els diners i els drets, ja que laccés als darrers és molt difícil.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada