La
indústria del futbol també està en crisi
Redacció: Miriam
Valencia
Edició: Ana Millán
El món del futbol ha canviat. S’ha
produït
un canvi d’escenari futbolístic. Mentre que abans, durant els anys vuitanta, els
ingressos d’un club provenien de les taquilles ara són
la televisió, els sponsors i la publicitat el que dóna
diners. I es que “avui dia el futbol s’ha
convertit en una industria d’entreteniment com Walt Disney”
comenta J.M.Gay i té raó: a Catalunya, el museu més
visitat és
el del Barça.
El Real Madrid, seguit del FC Barcelona encapçala
la llista d’equips amb més ingressos i fins i tot, dins d’aquesta
llista hi ha diferències espectaculars. Malgrat que tots dos clubs han
aconseguit augmentar descomunalment els seus ingressos des dels anys setanta,
això
no implica que tinguin més beneficis, una mala gestió
provoca pèrdues,
com és
l’exemple
del Màlaga
que està
jugant ara la Champions i que l’any que ve no ho podrà
fer per problemes financers. La Premier League està
en fallida, i en la lliga espanyola gastem més
del que ingressem i “hem de vendre el futbol perquè
a Espanya és l’únic que podem vendre”,
remarca J.M. Gay. “Hem de posar un pla de viabilitat perquè
no sabem si el futbol espanyol podrà pagar tot el que deu”;
el Real Madrid i el Barça són els equips que paguen les nòmines
més
altes de tot el món, els clubs inverteixen un 71% de la despesa en aquests
sous. A principis del segle, els dos equips estaven en una situació
econòmica
complicada, ara mateix, els ingressos dels dos estan molt equilibrats: per una
banda, el Madrid té més ingressos pels abonaments que el Barça
perquè
el preu és
més
barat, però el Barça, al 2011, va guanyar més
diners perquè va reduir més despeses, com per exemple la de personal, mentre que el
Madrid va augmentar-la.
Ens trobem amb un futbol que econòmicament
està
en crisi i a la vegada, un futbol espanyol que és
el més
valorat del món. Malgrat tenir els dos equips més
rics del món, jo em pregunto: què
passarà
amb els equips com el Màlaga?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada